Strona Główna arrow Materiały dydaktyczne arrow Scenariusze lekcji arrow Wady i zalety wybranych nośników reklamy...
Dzisiaj jest Thursday, 05 May 2016
Szukaj w serwisie
Menu główne
Strona Główna
Zbiór artykułów
Ciekawe linki
Chwila relaksu
Słownik pojęć
Kilka słów o mnie
Szukaj w serwisie
Finanse: konta bankowe
Wydawnictwo Europa
Napisz do mnie
Galerie zdjęć
Życzenia
Dla nauczycieli
Na zakończenie edukacji
Okolicznościowe
Turystyka i hotelarstwo
Artykuły
Z życia szkół
Materiały dydaktyczne
Handel
Artykuły
Z życia szkół
Materiały dydaktyczne
Rachunkowość i zarządzanie
Artykuły
Z życia szkół
Materiały dydaktyczne
Przedsiębiorczość
Psychologia przedsiębiorczości
Przedsiębiorczość wirtualna
Podstawy ekonomii
Awans zawodowy
Artykuły
Porady
Testy
Orientacji życiowej
Zainteresowań zawodowych
Uzależnienia od pracy
Uzależnienia od Internetu
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie
Nie pamiętasz hasła?
Nie masz konta? Załóż je sobie
Statystyka
Użytkownicy: 398
Newsy: 227
Odnośniki: 32
Wady i zalety wybranych nośników reklamy... PDF Drukuj E-mail
Oceny: / 31
KiepskiBardzo dobry 
Napisał mgr Bożena Węcka   
Spis stron
Wady i zalety wybranych nośników reklamy...
Strona 2
Strona 3

Na ocenę celującą :
Przygotuj notatkę w której zaprezentujesz wady i zalety nośników reklamy
( wszystkich 8 )
Rozwiąż zadanie nr 1
Zaproponuj kampanię reklamową dla Biura Podróży Klon – Tour ( rodzaje nośników – przykłady haseł w kampanii biorąc pod uwagę ograniczone możliwości finansowe Biura )
Zadanie 1
Przygotowałeś perfekcyjnie imprezę turystyczną zagraniczną wyjazdową.
Chcesz aby wyjazdy doszły do skutku i cieszyły się powodzeniem, więc organizujesz dużą kampanię reklamową wykorzystując kilka nośników reklamy. W czasie emisji ogłoszeń reklamowych otrzymujesz fax od kontrahenta zagranicznego informujący Cię o zmianie kategorii zarezerwowanego hotelu z trzy na dwu gwiazdkowy i o obniżeniu ceny świadczeń
noclegowych. Zdajesz sobie sprawę że w ten sposób ucierpi komfort twoich klientów. Co w tej sytuacji robisz ?
a/ przerywasz kampanię reklamową i organizujesz nową imprezę z solidnym kontrahentem
b/ kampania reklamowa trwa nadal a ty sprzedajesz swoją imprezę w przekonaniu że klient nie zorientuje się w niższym standarcie usług noclegowych równocześnie cieszysz się z dodatkowo wygospodarowanego zysku na niższej kategorii hotelu, który zabierasz dla siebie
c/ jeżeli żaden z wariantów Ci nie odpowiada zaproponuj swój !
Odpowiedź uzasadnij !

Uczniowie wybierają adekwatny do własnych możliwości poziom i rozpoczynają pracę.
Po upływie przydzielonego czasu następuje prezentacja poszczególnych prac i dyskusja na proponowanymi rozwiązaniami.

Jak powinny wyglądać ich rozwiązania :
1. Reklama prasowa.
Zalety :
- duża częstotliwość publikacji
- szeroki odbiór z powodu dużej liczby czytelników
- dobre pokrycie informacją określonego obszaru
- duża szybkość przekazu informacji
- relatywnie niskie koszty, które maleją wraz ze zwiększeniem liczby publikacji
- możliwość wprowadzenia tzw. pomostów reklamowych umożliwiających szybkie reakcje konsumentów
Wady :
- zagubienie reklamy turystycznej w nawale innych reklam
- niska jakość obrazu wizualnego
- słaba jakość reprodukcji ilustracji, powoduje, że zdjęcia  są najczęściej zastępowane rysunkami
- niemożność dotarcia tą drogą do młodzieży
- CZASOPISMA
a/ społeczno-polityczne, kobiece, młodzieżowe
b/ specjalistyczne ( Rynek turystyczny, Turystyka i Nowoczesność )
Zalety:
- możliwość dotarcia do określonego segmentu czytelników - przykładem mogą być czasopisma specjalistyczne
- wysoka jakość wydania,  dobra jakość reprodukcji kolorowych zdjęć
- długi okres przechowywania magazynu co daje możliwość kilkakrotnego obejrzenia zamieszczonej reklamy
Wady
- w przeliczeniu na jednego czytelnika jest to najdroższa forma reklamy
- długi termin przygotowywania do druku
2. Reklama telewizyjna
Zalety :                                                   
- jest oglądana przez najbardziej masową widownię
- stosując obraz i kolor może najwierniej przekazać walory krajobrazu
Wady:
- wysokie koszty
- ograniczenie możliwości selekcji odbiorców
- czasowe ograniczenie przekazu
- "ulotność reklamy " -  reklamowe migawki są równie szybko oglądane jak i zapominane
- długi czas produkcji i wprowadzania ogłoszeń reklamowych
- trudność reagowania odbiorców reklamy
- " nataczywość " reklamy - widz często traktuje ją jako zło konieczne, przerwę na reklamy wykorzystuje często na zrobienie sobie herbaty
3. Reklama kinowa
Ma wiele wspólnego z reklamą telewizyjną, lecz różni się wielkością
ekranu, przez co robi na widzach większe wrażenie niż reklama telewizyjna.
Oglądając ją nie mamy możliwości przełączenia kanału.
4. Reklama radiowa

Zalety :                            
- możliwość wkomponowania ogłoszenia w audycję popularną wśród docelowego segmentu
- stosunkowo niskie koszty dotarcia do potencjalnych klientów
- szybkość wprowadzenia na antenę , mało czasochłonna
Wady
- migawkowość, trudność reagowania odbiorców reklamy
- większość osób szybciej zapamiętuje reklamy wizualne, stąd niebezpieczeństwo, że nawet dobry komunikat może umknąć uwadze słuchaczy
- ograniczona możliwość zawarcia różnych informacji o firmie
5. Reklama pocztowa
Zalety :                                         
- dociera do konkretnego segmentu
- rzadko wykorzystywana w Polsce co powoduje, że klienci nie są nią
  znudzeni
Wady:
- istnieje możliwość,że adresat nie zapozna się z ofertą
6. Reklama zewnętrzna 
Zalety:                                        
- możliwość wielokrotnego kontaktu z reklamą
- relatywnie niskie koszty
Wady:
- lokalny charakter reklamy
- niemożność selekcji odbiorców
7. Inne formy reklamy ( reklama wystawiennicza, gadżety reklamowe )

Zalety:                           
- możliwość umieszczania wielu szczegółowych informacji o firmie
- długi okres kontaktu z klientami ( gadżety )
Wady:
- ograniczone grono odbiorców



 
Copyright 2000 - 2005 Miro International Pty Ltd. All rights reserved.
Mambo is Free Software released under the GNU/GPL License.